معرفی برند Asus ایسوس و جایگاه آن در ایران
نوشته شده توسط : mina

asus

در این مطلب به معرفی برند ایسوس Asus برخی محصولات ایسوس و جایگاه آن در ایران خواهیم پرداخت. در ادامه به معرفی محصولات ایسوس میپردازیم.

معرفی برند ایسوس Asus:

ایسوس (ایسوس ویکی پدیا) یکی از مطرح ترین شرکت های تولید کننده ی رایانه و تجهیزات جانبی آن در جهان است. تاریخ تاسیس این شرکت دوم آوریل سال ۱۹۹۰ می باشد. فعالیت شرکت ایسوس از زمانی آغاز شد که چهار مهندس ایسر با نام‌های وین هسیه (Wayne Hsieh)، تد هسو (Ted Hsu)، ام تی لیائو (MT Liao) و تی اچ تانگ (TH Tung) پس از خروج از این شرکت برای رسیدن به رویاهای خود به سراغ ساخت مادربرد رفتند. دفتر مرکزی ایسوس، در تایپه پایتخت تایوان قرار گرفته است.

صنعت فناوری اطلاعات تایوان طی چند دهه اخیر رشد خارق العاده ای داشته و اکنون این کشور نیروی محرک بازارهای جهانی است. ایسوس مدت ها است که در خط مقدم این شکوفایی قرار دارد و حیات خود را در یک شرکت کوچک با تعداد اندکی کارمند برای تولید مادربورد آغاز کرد اما اکنون یک کمپانی پیشرو در تایوان با 12.500 کارمند در سراسر جهان است. ایسوس در اغلب حوزه های فناوری مانند اجزای رایانه، لوازم جانبی، نوت بوک، تبلت، سرور و گوشی های هوشمند کالا تولید می کند.

ایسوس نام خود را از پگاسوس گرفته است, اسب بالداری در اساطیر یونان که نماد اندیشه و خرد است. ایسوس تجسم قدرت, پاکی و روح ماجراجوی این موجود فوق العاده است و پرواز در اوج را با هر محصول خود ایجاد می کند.

داستان شکل‌گیری برند ایسوس:

برند ایسوس

شرکت ایسوس در سال ۱۹۸۹ توسط ۴ مهندس تایوانی به نام‌های تی‌اچ تانگ (T.H. Tung)، تد هسو (Ted Hsu)، وین هاسی (Wayne Hsieh) و ام‌تی لیاو (M.T. Liao) در شهر تایپه بنیان‌گذاری شد. این ۴ نفر از مهندسان سابق سخت‌افزار شرکت ایسر (Acer) بودند. در آن زمان کشور تایوان هنوز به‌عنوان یک کشور پیشرو در زمینه‌ی سخت‌افزارهای کامپیوتری شناخته نشده بود. درنتیجه شرکت اینتل همه‌ی پردازنده‌های جدید خود را ابتدا در اختیار شرکت‌هایی مانند آی‌بی‌ام قرار می‌داد و شرکت‌های تایوانی باید ۶ ماه صبر می‌کردند تا نوبتشان شود.

در همان سال‌ها شرکت ایسوس با استفاده از Intel 486 یک نمونه‌ی اولیه از مادربوردهای خودش را تولید کرده بود. اما برای امتحان کردن آن به یک پردازنده احتیاج داشت. بنابراین درخواست خود را برای شرکت Intel ارسال کرد. در آن زمان شرکت اینتل در تولید مادربورهای خود به مشکل خورده بود. شرکت ایسوس مشکل این شرکت را برطرف کرد و مشخص شد که مادربوردهای ایسوس نیاز به هیچ تغییری ندارند و به خوبی با پردازنده‌های اینتل کار می‌کنند. بعد از این ماجرا شرکت ایسوس، نمونه‌‌ی پردازنده‌های اینتل را زودتر از رقبای خود دریافت می‌کرد. ایسوس در سپتامبر سال ۲۰۰۵ اولین سری کارت‌های PhysX را به بازار عرضه کرد. این شرکت در همان سال با ارائه‌ی مدل TLW32001 وارد بازار تلویزیون‌های LCD شد.

محصولات ایسوس Asus:

محصولات ایسوس

شرکت کامپیوتری ایسوس‌تک (AsusTek Computer Inc) یک شرکت چند ملیتی تایوانی است که در زمینه‌ی کامپیوتر، تلفن، سخت‌افزار و قطعات الکترونیکی فعالیت می‌کند. لپ‌تاپ، نوت‌بوک، موبایل، تجهیزات شبکه، مانیتور، روترهای WiFi، پروژکتور، مادربورد، کارت گرافیکی، کارت صوتی و ... از جمله محصولات این شرکت هستند.

مادربوردهای ایسوس:

مادر برد ایسوس

امروزه شرکت ایسوس به‌عنوان اولین تولید‌کننده‌ی مادربورد دنیا شناخته می‌شود و ۴۰ درصد سهم بازار این کسب‌و‌کار را در اختیار دارد. این شرکت به مدت ۶ سال پیاپی عنوان بهترین برند مادربورد دنیا را از آن خود کرد. شرکت ایسوس یکی از بهترین تیم‌های تحقیق و توسعه‌ی دنیا را دارد. اعضای این تیم همواره در تلاش هستند تا مرزهای نوآوری را جابه‌جا کنند. مهندسان ایسوس از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای استفاده‌ می‌کنند تا میزان سرعت، قدرت و عملکرد محصولات را به اندازه‌ی قابل توجهی بالا ببرند.

کامپیوترهای در سال ۲۰۰۷ شرکت ایسوس ۲ مدل از این کامپیوترها را به بازار عرضه کرد. «یک لپ‌تاپ برای هر بچه» ایده‌ی ساختن این لپ‌تاپ‌های کوچک و ارزان ‌قیمت بود. مدل‌های اولیه‌ی این کامپیوترها سیستم عامل لینوکس داشتند اما در سال ۲۰۰۸ نسخه‌ی ویندوز آن‌ها نیز به بازار عرضه شد. نام این محصول مخفف ۳ عبارت Easy to learn, Easy to work, Easy to play است. این دستگاه‌ها به دلیل اجرای برنامه‌های سازگار با اینترنت به نِت‌بوک (Netbook) نیز شهرت پیدا کرده بودند. شرکت ایسوس در سال ۲۰۱۳ تولید کامپیوترهای سری Eee را به دلیل استقبال مردم از تبلت و Ultrabook متوقف کرد.

لب تاپ ایسوس گیمینگ:

ایسوس گیمینگ

به مرور زمان با معرفی و ورود نسل جدید لپ تاپ ها , توجه این دسته از کاربران به لپ تاپ گیمینگ Gaming laptop بیشتر شد. مهم ترین سخت افزار لپ تاپ گیمینگ , پردازنده گرافیکی است . طراحان و سازنده های این مدل لپ تاپ ها با تمرکز زیاد بر روی انتخاب گرافیک یا GPU قدرتمند , کمک بسیار زیادی در اجرای بازی های بسیار سنگین کرده اند.

کامپیوترهای EeeBox:

کامپیوترهای EeeBox:

کامپیوترهای EeeBox یکی از محصولات خط تولید nettop شرکت ایسوس هستند. nettop ها یا کامپیوترهای مینیاتوری، بسیار کوچک و ارزان هستند. این کامپیوترها برای کارهای ابتدایی مانند وبگردی، دسترسی به اپلیکیشن‌های مبتنی بر اینترنت، پردازش اسناد و اجرای فایل‌های صوتی و ویدئویی طراحی شده‌اند. این محصولات برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه شدند. این کامپیوترها علاوه بر کوچکی و قیمت کمی که دارند، انرژی کمی نیز مصرف می‌کنند. 

ایسوس ذن‌فون:

ایسوس ذن‌فون:

ایسوس ذن‌فون (ZenFone) مجموعه‌ای از تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید است که توسط شرکت ایسوس تولید و بازاریابی شده است. نسخه‌ی اولیه‌ی این محصولات در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند. این تلفن‌های هوشمند با انواع پردازنده‌ی Atom اینتل، کوالکام اسنپدراگون، پردازنده‌ی MediaTek، سیستم عامل اندروید و واسط کاربری ایسوس یعنی Zen UI عرضه می‌شوند.

شرکت ایسوس در ژانویه سال ۲۰۰۸ گام بزرگی در بازسازی عملیات خود برداشت و به ۳ شرکت تقسیم شد. شرکت ایسوس (Asus)، که روی تولید کامپیوتر و قطعات الکترونیکی تمرکز کرده است. شرکت پگاترون (Pegatron)، که فعالیت‌های آن روی تولید مادربورد و دیگر اجزای مرتبط متمرکز شده است. شرکت یونیهان (Unihan Corporation)، که تجهیزات غیر کامپیوتری مانند قالب تولید می‌کند. در سال ۲۰۱۰ شرکت پگاترون به طور کامل از شرکت ایسوس جدا شد.

لب تاپ ایسوس زنبوک:

کمپانی محبوب ایسوس امسال در ماه مارس رقیب مستقیم MacBook Pro را معرفی کرد! لپ تاپ ZENBOOK NX500 بی شک یکی از شاهکارهای ایسوس است. در نمایشگاه کامپیوتکس سال 2014 بیشترین بحث در مورد کیفیت تصویر و صفحات نمایش با کیفیت فراتر از HD  بود. بیشتر کمپانی‌های سرشناس مانند اینتل، گیگابایت و ام اس آی به صفحه نمایش نوت بوک‌های خود می‌بالیدند، در این بین صفحه نمایش 15.6 اینچی NX500 با دقت تصویر 3840x2160 خودنمایی می‌کرد. برای کسانی که نوت بوکی به باریکی و به قدرت MacBook Pro می‌خواهند، ZENBOOK NX500 کمپانی ایسوس، نزدیک‌ترین گزینه از لحاظ ظاهری و باطنی است! وقتی به بدنه نوت بوک نگاه می‌کنید ، در نگاه اول NX500 شباهت بسیاری به مدل‌های قبلی سری N دارد.

لب تاپ ایسوس K571GT:

لب تاب ایسوس K571GT:

لپ تاپ ایسوس مدل K571GT از سری لپ تاپ های K شرکت ایسوس می باشد و جزء لپ تاپ های بالا رده و به نوعی نیمه حرفه ای این شرکت محسوب می گردد. این لپ تاپ در حقیقت تکامل یافته و نسل بعدی شاسی کد K570 ایسوس محسوب می شود که به دلیل قرار گرفتن کارت گرافیک های نسبتا قوی و پردازنده های پرقدرت، دارای سیستم خنک کننده مناسب و مادربردهای نیمه حرفه ای می باشند. از تفاوت های این مدل با نسل قبلی می توان به استفاده از دو فن مجزا و بکارگیری پردازنده سری H به جای U می باشد.

لب تاپ ایسوس R521FB:

لبتاب ایسوس R521FB

لپ‌تاپ « R521FB » از محصولات سری «VivoBook» شرکت «ایسوس» محسوب می‌شود که با طراحی زیبا روانه بازار شده است. این لپ‌تاپ به‌واسطه‌ی قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد، علاوه‌بر کاربری معمول روزمره، برای کاربری مالتی‌مدیا هم مناسب است. بدنه‌ی شیک R521FB به‌گونه‌ای طراحی شده که لپ‌تاپی رده‌بالا را نوید می‌دهد. این بدنه 23 میلی‌متر ضخامت و 1.7کیلوگرم وزن دارد و برای جابه‌جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی این محصول، صفحه نمایش با وضوح Full HD و روکش مات است .

لبتاب ایسوس G512LW:

لبتاب ایسوس G512LW:

جدیدترین لپ تاپ از سری ROG ،مدل G512LW از ویژگی‌های طراحی مخصوص این سری برخوردار است که ناشی از همکاری بین ایسوس و گروه طراحی BMW Designworks می باشد،همچنین قابلیت Electro Punk هم در بعضی از مدل ها هست.بدنه این محصول کاملاً پلاستیکی است اما به اندازه کافی محکم ساخته شده.علاوه بر این، این لپ تاپ با مشخصات 26 میلی متر و وزن 2.4 کیلوگرم،اگرچه نازک ترین و سبکترین لپ تاپ بازار نیست ولی حمل و نقل آن ساده است.لپ تاپ G512LW از سری لپ تاپ های( ROG (REPUBLIC OF GAMERS شرکت ایسوس می باشد و در طبقه بندی این شرکت جزء لپ تاپ های بالا رده محسوب می گردد.از آنجایی که این محصول کاربری حرفه ای دارد، از مجموعه سخت‌افزارهای خیلی قدرتمند و جدیدی در پیکره‌بندی آن استفاده شده است و شاید بتوان پردازنده مرکزی را نقطه قوت اصلی آن دانست که برای کاربری های پردازشی و سنگین گرافیکی کاملا مناسب هستند که نسل 10 از سری H اینتل می باشد.

لبتاب ایسوس ویوو بوک S15:

لبتاب ایسوس ویوو بوک S15

لپ‌تاپ جدید ایسوس با نام «ویووبوک اس530» (VivoBook S530) به‌راستی یک شاهکار بی‌نظیر است. لپ‌تاپی که طراحی شده تا با طراحی زیبا و امکانات عالی،‌ همه را شیفته‌ی خود کند. این لپ‌تاپ که در نمایشگاه کامپیوتکس2018 معرفی شد، مانند تمام مدل‌های قبلی ذنبوک بدنه‌ای آلومینیومی و فوق‌العاده باکیفیت دارد که با رنگ طلایی ( Gold) عرضه می‌شود. وزن و ابعاد این لپ‌تاپ برای یک دستگاه ۱۵ اینچی فوق‌العاده خوب است. ضخامت آن 18 میلی‌متر و وزن آن 1.8 کیلوگرم است که این مقادیر «ویووبوک» را برای حمل و نقل دائمی مناسب می‌کند.

لبتاب ایسوس x543:

لبتاب ایسوس x543

لپ‌تاپ‌های سری X‌ «ایسوس» به‌نسبت کارایی و کیفیت، قیمت مناسبی دارند و جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت هستند. این محصولات معمولاً با مشخصات سخت‌افزاری مختلف و در طرح‌ها و رنگبندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا پاسخ‌گوی نیاز کاربران مختلف باشند. یکی از این محصولات «X543MA» است که مثل مدل‌های قبلی تماما از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکام آن حس بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند. این لپ‌تاپ با وجود ضخامت بدنه‌ی تقریبا زیاد 27میلی‌متری، فقط حدود 2 کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است.

باریک‌ترین نوت‌بوک جهان

ایسوس

شرکت ایسوس در دسامبر سال ۲۰۱۰ باریک‌ترین نوت‌بوک جهان را معرفی کرد. لب تاپ ایسوس مدل U36 دارای پردازنده‌ی اینتل Core i3 و Core i5 بود و تنها ۱۹ میلی‌متر ضخامت داشت. قیمت لب تاپ ایسوس در ایران بسیار بالا می باشد.

لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک (ZenBook):

لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک (ZenBook)

لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک خانواده‌ای از سری Ultrabooks هستند که توسط شرکت ایسوس ساخته شده‌اند. اولین لپ‌تاپ ذن‌بوک در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ مدل‌های جدیدی از خانواده‌ی ذن‌بوک را با صفحه نمایش لمسی به بازار عرضه کرد. اغلب این مدل لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های فوق‌العاده کم ولتاژ اینتل استفاده می‌کنند. این مدل لپ‌تاپ‌ها که از آلومینیوم براق درست شده‌اند با لپ‌تاپ‌های Aspire از شرکت Dell و Pavilion از شرکت HP و IdeaPad از شرکت Lenovo رقابت می‌کنند. رقابت ایسوس یا لنوو در این حوزه بسیار جالب و دیدنی است.

نقاط قوت و ضعف برند ایسوس

قیمت مناسب: این برند قیمت بهتری نسبت به محصول رقبای خود دارد. تقریبا می‌توان گفت هیچ برندی این مقدار از امکانات را با قیمت مناسب در اختیار شما نخواهد گذاشت.

طراحی زیبا: یکی دیگر از نقاط قوت برند ایسوس طراحی زیبا و منحصر به فرد محصولات آن است.

نوآوری: همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، مهندسان برند ایسوس همواره در تلاش هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید محصولات خلاقانه‌ای به بازار عرضه کنند.

حمایت ضعیف: یکی از نقاط ضعف برند ایسوس این است که راهنمای کاملی در وب‌سایت خود قرار نمی‌دهد و تیم پشتیبانی آن نیز ضعیف عمل می‌کنند. تا به حال گزارش‌های زیادی از عملکرد کند تیم پشتیبانی به دست آمده است. همچنین عده‌ی زیادی از مشتری‌ها نیز از کیفیت پشتیبانی آنلاین این برند راضی نیستند.

جایگاه برند ایسوس در ایران:

هم اکنون کمپانی ایسوس در تمامی قاره های جهان و در اکثر کشور ها نمایندگی فعال دارد.

این شرکت یکی از نخستین شرکت های حوزه ی دیجیتال بود که در ایران ، اقدام به تاسیس شعبه کرد. به همین دلیل همواره محصولات به روز و جدید این کمپانی در ایران به راحتی قابل دسترس بوده است.

دلایل موفقیت نمایندگی ایسوس در ایران این است که همیشه این برند سعی داشته است که بهترین خدمات پس از فروش را به کاربران خود ارائه کند و جزو برترین برند های ایران در زمینه خدمات پس از فروش محسوب میشود.

کمپانی ایسوس همواره با ارائه محصولات جدید ، خلاقانه ، و متنوع توانسته است طیف گسترده ای از مصرف کنندگان را در سراسر جهان به سوی خود جذب کند و همچنین با ارائه خدمات پس از فروش عالی ، رضایت مصرف کنندگان را دوچندان کند.

جمع بندی:

در این مقاله به برندمحبوب ایسوس ممحصولات آن و جایگاه آن در بازار ایران پرداختیم. امیدوارم که برای شما مفید بوده و از مطالعه آن لذت برده باشید. لطفا مارا با نظرات خود یاری کنید.

برای مطالعه مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 




:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: